Thursday, August 14, 2008

Permatang Pauh - an overview

Recent Winners History Permatang Pauh


Calon Bertanding
Parti KeADILan Rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR)
Datuk Seri Anwar Ibrahim
Barisan Nasional Barisan Nasional - Umno
Datuk Arif Shah Omar Shah
Angkatan Keadilan Insan Malaysia Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM)
-tba-

Pendapat 'Seorang Sahabat'
Seperti diketahui umum, Datuk Seri Dr Wan Azizah telah meletak jawatannya sebagai ketua pembangkang & ahli parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding. Datuk Arif Shah Omar Shah, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya sebagai calon BN.

Pada pandangan saya, BN tidak akan menggadaikan Ezam untuk bertanding melawan DSAI kerana politik Ezam masih jauh & jika kalah, reputasi Ezam akan jatuh teruk & BN akan merasai kesan kekalahan Ezam. Ini sekali akan menyusahkan lagi BN.

Perlu diingat, DSAI adalah ancaman terbesar BN pada ketika ini. Apa jua tindakan yg dilakukan oleh DSAI pasti sedang diperhatikan "mereka" untuk terus menjatuhkan DSAI. Belum pun piliharanraya berlansung, BN telah melancarkan perang 'saikologi' terhadap DSAI. Tah la dek nooo !!!!

Mungkin, semakin hampir election DSAI akan ditahan kerana tuduhan liwat. Sekali gus menyaksikan pilihanraya Permatang Pauh tanpa DSAI. election terpaksa juga diadakan kerana menyandangnya telah meletakkan jawatan & jika ini berlaku, Dr Wan Azizah tidak lagi menjadi calon. Setiap ahli parlimen yg meletak jawatan tidak dibenarkan bertanding selama 5 tahun (1 penggal).........haru klo camtuh !!!

BN pasti akan melakukan apa saja untuk menidakkan kemenangan DSAI dalam pilihanraya akan datang. Ura2 menyatakan minyak akan turun september ini adalah satu bentuk rasuah berkempen walhal harga minyak dunia bukan akan turun tapi telah pun turun.

Kepada pengundi permatang pauh, undinya dengan rasional janganlah dengan emosi. Setiap undian anda beerti kepada kami seluruh rakyat Malaysia yg dahagakan perubahan. pedulikan segala cemuhan, fitnah yg dilemparkan pada DSAI.

Kami seluruh rakyat berdoa kemenangan DSAI & cita2 DSAI mencapai kejayaan.

Amin

p/s: The truth always prevail......!!!!!

No comments: